Loading...

Follow LIVERPOOLKITA on Feedspot

Continue with Google
Continue with Facebook
or

Valid
Perlawanan terakhir liga dan penentuan Juara Liga Perdana. Kita kena menang dulu. Sebab tu baru mengharap Mek Siti Cicir mata. Kalau sendiri pon kiok kantoi dengan Wolve takde mende nyerr.

Oleh kerana perlawanan serentak mesti debaran sebab sambil tengok Liv-Wolv dok ketik Livescore tengok keputusan kat Brighton. Secara tak lamgsung semua peminat Liverpool akan jadi peminat Brighton & Hove jap nanti.

Apapun keputusan terima seadanya. Kita tahu Mek Siti pasukan mewah. Diorang atas kertas takda masalah nak laukkan pasukan macam Brighton. Cuma bola itu bulat, tak mustahil ada keajaiban di Amex Stadium.
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 
Korang yang beria-ia sokong Si Menyu masa lawan Mek Siti tengok apa yang dapat. Apa ke siyal korang ingat Setan Merah nak tolong seteru paling lama diorang. Dengan Everton pon memang tahik diorang main. Inikan pula City yang memang main tadak nak kesian pasukan kejiranan yang sejak awal 90an dok menganjing mereka.

Abam tak kisah sangat pasukan yang bakal lawan Siti. Tapi kisahnya ialah pasukan yang kita tentang. Jika City buang mata sekalipun jika Liverpool pun tak pulun sungguh takda makna juga. Huddersfield bukan lawan kita atas kertas. Kalau suruh teka konpem semua akan letak 3-4 gol paling koman. Namun korang kena faham bola itu bulat dan jika tak fokus nak skip terus pasukan seterusnya boleh makan diri.

Bukan tak pernah terjadi yang kita pernah tewas dengan pasukan yang nak jatuh liga. Ingat lagi Stoke. Tapi mungkin lain sikit sebab masa tu tiada sasaran dan pemain dok nampak nak simpan tenaga makan angin dengan keluarga. Kali ni ada sasaran dan abam yakin kita lebih terdesak lebih dari pemain Hudd yang dok nampak nak cari kelab lain sebab dah terjun liga.

Jadi abam harap Klopp jangan nak gilir banyak pemain kecuali cedera atau letih teruk. Sebab pemain yang baru masuk nak kena panas enjin dan set dengan corak pemain yang dah enjin panas. Pemain yang abam nak sangat ialah Shaqiri sebab dia saja jenis mudah ngam. Kalau nak masuk Origi kena rehatkan Firmino sebab letak blah kiri haritu memang tak boleh blah. Fabinho rasanya mungkin takkan main dan biar dia rehat dulu sebsb Hendo ada.
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 
Selalunya perlawanan paling senang yang akhirnya jadi susah. Bukan sekali tetapi banyak kali macam kes Leicester dan West Ham itu hari. Dah selesa 4 mata potong Mek Siti tapi pegi seri dengan 2 pasukan yang biasa2 camtu. Kes Everton lain sikit sebab perlawanan kejiranan kat Goodison pasukan kita memang hambar truk.

Cardiff dimiliki oleh Tan Sri Vincent Tan. Sebab tu ada logo Visit Malaysia kat dada jersi mereka. Tapi Tan Sri bukan Syeikh atau Mafia Rusia. Dia belanja patut padan nak kekal kat EPL. Cuba nak belanja lebih tetiba penyerang yang baru beli mati dalam teragedi kapal terbang terhempas. Jadi terpaksa guna apa yang ada.

Neil Warnock memang pengurus lejen. Mulut jenis puaka tapi otak tak selancar bicara. Dia masa sebelum ni lawan kat Anfield kemain kemas konon tak gentar nak main secara lelaki budiman. Budi baik Cardiff menghadiahkan 4 gol tetapi ada juga dapat sebiji sebab rajin menyerang dan main bertahan sampai atas. Konon nak gegenpress juga.

Masa tu baru awal musim. Tetapi dah nak habis musim dan bergelut nak kekal dari turun ke Liga Kejuaraan. Masa ni Warnock mungkin akan main lebih selamat. Diorang ada peluang kekal dengan berharap dapat mata dan berdoa Brighton bungkus dan buang banyak mata.

Jadi korang akan tengok Cardiff main susun bas dan serang balas sebab itu cara nak hadkan kekuatan Liverpool yang sangat mantap. Korang jangan risau masa lawan Soton awal2 memang nampak Liverpool gagal sebab 5 bek tambah 4 tengah dok menampan kubu. Tapi bila dah bocor sekali macam empangan pecah, gol demi gol menyusul.
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 

Nostalgia Gerrard tersungkur 2014 kembali jadi nyanyian haters. Abam masih terasa pedihnya walaupun dah move on lama dah. Bahan itu acapkali diulang padahal zaman Brendan dan Klopp dah lain skrip. Haters masih mengulang2 sebab mulut puaka diorang tak mampu nak cari kelemahan Liverpool yang serba bagus musim ni.

Chelsea sejak berkurun lama gemar dengan pengurus Itali. Bermula dengan Viali, Ranieri, Matteo, Ancelotti, Conte dan kini Sarri. Abam tengok corak EPL tak sama dengan Serie A. Sebab tu banyak pengurus hebat kat sana jadi kontol kat EPL. Jika Sari terkeluar dari saingan ke UCL beliau akan dikenang sebagai pengurus Chelsea-Itali paling kontol dalam sejarah kerana sifar piala. Itu jika dipecat.

Alisson
Trent Lovren Vvd Robbo
Hendo Fabinho Gini
Salah Firmino Mane

Atas kertas Liverpool boleh menang selesa. Tapi dengan Chelsea yang masih abam respek sebagai pasukan baik tapi bermasalah. Klopp kena berhati-hati. Perlawanan dijangka sengit macam lawan Spurs baru ni. Diorang takkan bocor mudah tanpa main bodoh. Jika diorang berjaya faham Sarri-ball atau Sarri faham Sari-ball itu punca kekontolan beliau. Kita akan sakit jantung sepanjang 90 minit.

Manakala pencabar kita Mak Siti akan bertemu Palace kat Selhurst. Atuk Roy pernah menibai Siti sebelum ni. Jadi abam bukan nak kita terlalu nak harap orang lain nak tolong kita. Cuma Pep nak macam Superman. Hebat dan sukar dikalahkan. Namun Superman juga ada kelemahan. Harap Atuk Roy adalah simpan  batu Kryptonite yang dia guna masa menang haritu.

Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 

Ibarat macam moto Gp dah EPL musim ni. Marquez dan Doviziono saling potong memotong untuk pusingan terakhir ke garisan penamat. Memang dramatis dan tragis buat peminat kita. City ibarat Marquez moto hebat teknologi mewah joki plak jiwa sang juara. Tapi Liverpool macam moto Ducati, pernah dulu2 jadi juara tapi kini joki power cuma jentera naik taraf sikit lagi setanding ngan City.

Ikut saingan hujung ni atas kertas kita dapat lawan agak mudah dari City. Tapi masalah Mak Siti ni dia bukan masalah lawan kuat atau tak, tapi lawan bila main ngan diorang macam kena pukau dengan orang minyak. Tetiba jadi lembik dan tak melawan bila nak kena perkosa. Tapi bila kita plak, semua pasukan semangat main. Dok nampak macam diorang tak anggap kita pasukan mampu jadi juara.

Minggu ni kita nak lawan pasukan yang sebelum ni diejek sebagai pembekal pemain untuk kita. Betul juga kan sebab kita dah terima Van Dijk, Mane, Lallana, Lovren, Clyne dan Lambert. Tanpa mereka takkan Liverpool nak jadi padu cenggini. Dah kita borong habis tinggal serdak roti saja dalam simpanan Soton sekarang ni. Ikutnya ada lagi yang Liverpool nak macam Betrand tapi nasib baik tak beli sebab mahal jadi Robertson pembelian jackpot.

Soton memang angkuh dan hebat semasa era Pocchetino. Bila dia belah habis terabur pasukan. Mungkin sebab jual pemain hebat diorang sama tetapi pengurus yang datang tak pandai nak berkloborasi dengan penjejak bakat mereka. Dulu Soton akan jual pemain hebat dan beli juga pengganti yang bakal jadi bintang. Sekarang ni mereka beli pemain tak berapa cun. Tinggal hanya pemain sederhana yang takkan dapat dijual dengan harga mahal.

Kedatangan bekas pengurus RB Leipzig membawa sinar baru. Mamat ni bukan calang2 pengurus sebab masa Dortmund jadi lembik dia membawa RB Leipzig mencabar gergasi Jerman Bayern walaupun kantoi juga hujung musim. Dia yang mengasah bakat Naby Keita dan beberapa pemain Leipzig sehingga jadi terbaik. Dengar cerita falsafah bolasepak dia sama dengan Klopp yakni gegenpress. Mungkin sebab diorang dalam satu kelas masa ambil lesen jurulatih dulu. Ini fakta bukan saja nak reka cerita.

Mungkin setakat sekarang misi Ralph Hussentll nak stabilkan Soton dan elak gelincir dari Epl. Kat Bundesliga dia mampu buat dan misi tu sekarang nampak macam dah berjaya. Halangan dia sekarang ialah bertemu dengan pasukan pencabar juara. Dan Klopp juga kena berhati2 jumpa rakan sekelas. Mungkin Ralph tahu banyak pasal Klopp dan dia mungkin ada sedikit idea camna nak tiaw Klopp nanti. Sebab tu Ralph cakap ala2 Klopp , sebab dia bagitau lawan Klopp ibarat main Catur ada peluang bila lawan silap boleh checkmate.

Abam pasti kali ni kita akan hadap pasukan yang dah bersedia mental fizikal. Kita nak menang tetapi lawan nak sekat kita dari menang dan paling cikai cari seri. Harap Klopp tak fikir nak rehat pemain utama walaupun tak berapa hari lepas ni ke perlawanan Eropah plak lawan Porto. Fokus untuk Soton dan 3 mata itu penting dari segalanya. Kita tahu dua2 ada peluang tetapi cuba tanya semua peminat pasti diorang nak EPL dari UCL jika diberi pilihan salah satu.
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 
             
Jika dibuat perbandingan baki perlawanan antara liverpool dan man citeh, kedua2 pasukan akan bertemu 2 lawan yang sukar dimana liverpool akan bertemu spurs dan chelsea. Manakala citeh akan bertarung dengan spurs dan menyu. Berita baik bagi kita ialah kedua2 perlawanan sukar ini kita akan bermain di tempat kita. Berbeza pula dengan citeh. Spurs akan ditentang di rumah sendiri manakala menyu di tempat lawan. Mungkin disini ada sedikit sinar dalam usaha kita untuk menamatkan penantian yang terlalu lama sehinggakan berjanggut siku. Jujur saya katakan lebih baik kita berada di bawah dan potong last corner dari kita duduk gayat terlampau lama diatas sebab mungkin lumrah manusia apabila terlalu selesa, semua perkara dianggap mudah. Tetapi bila kita dalam keadaan tertekan, semua perkara mustahil dianggap cibey@senang.

Bermula dari malam ini, diharapkan pasukan kita dapat mengumpul mata penuh dan jika boleh dalam jumlah jaringan gol yang banyak. Mata pasukan kita dengan citeh tak jauh beza pun. Mungkin perbezaan jaringan yang akan menentukan juara untuk musim ini.

Tak nak membincangkan sangat pasal formasi dan pemain untuk artikel kali ini. Sebab takut apa yang diharapkan tak menjadi kenyataan. Bila kalah, semua jadi tak kena. Sampaikan pinggan mangkuk dalam sinki tak basuh pun, orang rumah kena marah. Padahal diri sendiri yang makan. Kesian orang rumah. Jadi diharapkan malam ini mata penuh dapat dituai ditempat sendiri supaya sahabat2 semua boleh mendabik dada berjalan ditempat keje sambil bersembang dalam volume yang tinggi. Hahahaha...
#masihberharap
#keeponbelieving
#thisisouryears
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 

Siksa betul bila tab lenovo yang selama nie di guna kan untuk menulis artikel dah jahanam. Terpaksa lah gunakan handphone cap ayam nie. Bayangkan ibu jari tangan dah besar ibu jari kaki nak menekan button huruf yang halus. Nak pegi cc pun tak tenang nak keluarkan idea sebab nak kena tahan dengan makian budak2 sekolah main game. Kesudahan nya, ku gagahkan juga menaip dengan handphone cap ayam nie.

Saya betul2 tak ingat ada perlawanan menentang watford hari tu. Saya pun hairan bila pagi subuh tu sahabat saya menghantar WhatsApp mengatakan "terbaiklah mane". Rupa2 nya ada game. Sayang nya tak tengok. Saya mohon maaf sebab tak dapat update artikel.

Perlawanan menentang jiran tetangga kali nie mesti penuh dengan dendam kesumat dari puak biru. Perlawanan di tempat kita, mereka dimalukan dengan gol minit terakhir. Kita menarik lafas lega, mereka melepaskan  nafas geram. Saya bukan lah nak membincangkan pasal mereka. Cuma nak ambik nama individu yang menjadi hero malam itu iaitu divock origi.

Tiba2 nama origi kembali meniti di bibir peminat liverpool. Saya menonton rangkuman perlawanan tempoh hari dan agak terkejut dengan persembahan dari beliau. Biarpun bermain bukan ditempat yang sepatutnya dia main tetapi tugasan itu dilakukan dengan jaya nya. Tidak lupa juga kepada anak pak imam kita. Buat pertama kali sejak datang ke liverpool, mane menjalankan tugas sebagai penyerang tengah dengan begitu efektif. Siap boleh buat skil lagi. Kalau lah saya penjaga gol malam tu, saya dah mintak bersara awal dah. Nampak nya klopp dah boleh membayangkan susunan bahagian serangan apabila ada yang mintak cuti sakit.

Tidak lupa juga bahagian tengah kita bila diterajui oleh fabinho dengan wijnaldum. Apa lagi nak dikatakan dengan gandingan ini. Nampak nya hendo bakal memanaskan punggung di bangku simpanan dan berkemungkinan tugas pengemudi pasukan diambil alih oleh kereta kebal liverpool iaitu van dijk. Sapa yang tau kan?

Baki perlawanan kita nanti tidak lah seberat yang dijangka. Tetapi itu lah yang paling saya khuatirkan. Takut keciciran mata dengan pasukan yang kita anggap boleh makan tetapi kita pulak kena tapau. Harapan saya, setiap pemain mesti lah menganggap yang setiap perlawanan selepas ini ibarat perlawanan akhir. Berapa lama lagi nak tunggu?
Read Full Article
  • Show original
  • .
  • Share
  • .
  • Favorite
  • .
  • Email
  • .
  • Add Tags 

Separate tags by commas
To access this feature, please upgrade your account.
Start your free month
Free Preview